Neden Bizim Askerimizde M4A1 Yok?

1965 Amerikan yapımı bir savaş filmini izledikten sonra fark ettim ki,bizim askerlerimiz 1965 yapımı silahlar kullanıyor.Şu anda diğer  gelişmiş ülkelerin kullandığı silahları biz anca filmlerde ve oyunlarda gürüyoruz.Neden bizim askerimizde P90,M4A1,KRISS1 gibi silahlar yok ve neden 1965 yapımı ezik silahlar kullanıyoruz.Bu sorunu cevabını hala bulamadım bana mantıksız geliyor.Kriz bizi etkilememiş,ekonomimiz iği durumda,dünyanın 4. büyük ordusuyuz ama silahlarımız bi işe yaramaz.
Benim kendi görüşümşu an savaşa girsek 1 ay dayanamayız.Ama şu ihtimalde var ama düşük bir ihtimal,ya silhımız var ama göstermiyoruz yada kullandırtmıyoruz.Bu çok kötü bir olay,yani silahımız olsa,pkkya karşılık kullanmamız gerekir.pkk nın bile elinde ak47 ler var bu nasıl oluyor,ya birileri istemiyor yada gerşekten silah yok.bu işbenim  iğice canımı sıkıyor.Yahu Afganistan daki Amerikan birliklerinin ellerinde silahları güzdün ve söylicek kelime bulamadım.Yanlış anlamayın ben silhımız yok demiyorum var ama yok denecek kadar az.Benim bulunduğum ilçede jandara karakolu var.Babamda jandarmalar devriye gezerken çay içmeye davet etti.Rütbesini tam bilmiyorum ama rütbeli bir asker eve geldi.Beraber çayfalan içtik babamla tanışıyorlarmış zaten.Neyse ben devriye arcındaki askerlerin yanına gittim anlara çay getirdim.Kapıyı açtılar hemen silahlara meraklı olduğum için silahlara bakmaya başladım sonra kendimden utandım.Çünki silahlar hem eski modeldi hem boğaları dükülmüş silahlardandı.zaten her askerin elinde aynı silahtan yok.Toplama pc gibiler.Ben bu durumdan oldukça rahatsız oluyorum.Umarım bu durum düzelir.Lütfen yazımı yanlış anlamayın Teşekkürler. 


Written by

1 yorum:

  1. Bir asker çocuğu olarak bilgi vereyim biraz :) Şu konuda haklısın, özellikle piyade erlerin antiterör operasyonlarda kullandıkları silahlar artık cidden eskidi, G-3 piyade tüfeği kullanılan birlikler var hala.. G-3 piyade tüfeği sık sık tutukluk yapar, mermi sıkıştırır, çok çabuk ısınır ve ısınma sonucu hedef şaşırır.. Ama doğuda piyade erlerden çok komando ve jandarma komandoların görev aldığını düşünürsek, piyade erlerin halen daha G-3 kullanmasının çok büyük bir etkisi yok.. Özellikle komando, jandarma komando ve özel harekat askerlerinin teçhizatları son 10 yılda yenilenmiş ve modern hale gelmiştir. Nerede yaşıyorsun bilmiyorum, ama terörün etkili olmadığı yerlerde hala daha G-3 kullanılır ve fazlasına da gerek yoktur zaten, sonuçta terörün olmadığı bir yer.. Ankara'da bir lojmanda nöbetçi askere G-3 verirler.. Hatta denizcilerin falan silahlarını bi görsen, çalışacağından bile şüpheliyimdir :) Ama şu da bir gerçek, son senelerde milli savunma sanayii çok büyük işler başardı.. Önümüzdeki 10 sene içinde milli sermayeyle üretilen son teknoloji piyade tüfeğimizin G-3'lerin yerini alacağını düşünürsek, ordumuz çok daha güçlü bir hale gelecektir..

    YanıtlaSil