Google Neyin Peşinde?

Google, ilk olarak arama motoru olarak ortaya çıkmış olsa da bugün birçok farklı alanda faaliyet gösteren dev bir şirket. Büyük şirketler çok farklı alanlara girmenin yaratacağı karmaşıklıktan çekinirken Google tam tersine iş alanını olabildiğince genişletmeyi hedefliyor. Bunun son örneği de Zagat satın almasıyla yaşandı.

Zagat, yaklaşık 32 yıl önce kurulmuş bir site olmasına rağmen önemi ve tanınırlığı son dönemlerde arttı. Temel olarak bir restoran değerlendirme sitesi olan Zagat, kullanıcılardan gittikleri mekanlarla ilgili değerlendirmelerini yazmasını bekliyor. Bu değerlendirmelerin neticesinde de bir puanlama sistemi oluşturuluyor. Mekanlar, 30 üzerinden bir puanla değerlendiriliyor ve siz bir sonraki akşam yemeğiniz için 27 puan almış restoranı gönül rahatlığıyla (!) tercih ediyorsunuz.
Dünya’da 13 ülkede 100′den fazla şehirde faaliyet gösteren Zagat ile daha önce Hürriyet de ilgilenmiş fakat fiyatta anlaşma sağlanamamıştı. Google ise Zagat’ı satın aldığı anlaşmanın ekonomik detaylarını açıklamadı.
Google’ın Zagat’ın satın alması Google Maps için yapılmış bir yatırım gibi görünüyor. Google’ın resmi blogunda yapılan açıklamaya göre Google haritalarında sadece mekanların yeri gösterilmekle kalmayıp daha detaylı bilgiler sunulmaya başlanacak. Bunun içinde Zagat’ın kullanıcılar tarafından üretilen veri tabanı kullanılacak. Elbette firma, çeşitli reklamlarla bu işten para kazanmayı da hedefliyor.
Google daha önce benzer bir şirket olan Yelp’i satın almayı denemiş ancak 500 milyon dolarlık teklife rağmen bunu başaramamıştı.
Bakalım Google, Zagat ile neler yapacak?


Written by

0 yorum: