Sınıfta Kalmak Mı?

Dokuzuncu sınıfa başladığım ilk günü dün gibi hatırlıyorum, nede olsa üstünden daha 11 ay gaçmiş.Çok acayip heyecanlı bir o kadarda şaşkındım.Nede olsa lise bu sakallı adamlar var burda insan bi çekinir.Bende çekindim tabi.Hemen tanıdık birini bulup onun yanına geçtim.Müdür malum konuşmasını yaptıktan sonra yeni sınıfıma doğru yola koyuldum.Okulum daha yeni anadolu lisesi olduğu için anadolu bölümü öğrencilerinin sınıflarını yeni yapmışlardı.Bize de örnek sınıfı verdiler.En güzel sınıfı yani.Neyse oturduk sıralara, hocalar gelmeye başladı.Tanıştık falan.Çok sıcak davrandılar bize,e nede olsa daha yeniydik.Bu arada ben içimden 'söyledikleri kadar zor değilmiş' diye düşündüm.Gel zaman git zaman sınavlar başladı.Tabi ben bilgisayardan kalkıp çalışmaya tenezzür etmedim bile.Sonuçlar gelmeye başladı.Gelmeseydi keşke.Hiçbir sınavdan üç bile alamadım.
Bu böyle devam edince sene sonu dört zayıf geldi.Ama rahattım nede olsa ikinci dönem var diye düşündüm.İkinci dönemde kurtaramayınca evde bütün kuyruklar koptu.Babam tam 1.54 dakika azarladı ama aralıksız.Tabi ben yattıktan sonrada sesi geliyodu ama takmadım.Annem yeter kurtarma sınavlarından geçer diyince dahada sinirlendi.Neymiş 8 ay kurtaramayan 1 ayda ne yapabilirmiş.Teorik olarak doğruydu aslında.Bu sürtüşmeler  üç dört gün devam etti.Bu arada  ortalama yükseltme sınavlarının tarihleri belli oldu.Hayvan gibi çalıştım;bu arada bizim komşumuzda aynı sınıftayız hep beni onunla kıyasladılar.Ama öyle böyle değil eve geldiğim zaman Yavuz bu gün tahtaya kalktımı sınavdan kaç aldı falan filan.Bide benden iyi alınca artislikte yapıyodu.Mesela yanıma gelir Eren kaç aldın la ben 65 aldım.Bu artislikler okulun sonlarına doğru Eren yazın çalışcan dimi biryerlerde muhabbetine dönüştü.Sonuçta o kaldı ben geçtim.Neyse sınavlara girdim.Geçtim tabi sınavları.Sonuçlar geldi.Babam baktı iiii daha çalışınca oluyomuş dedi sonra suğuk su istedi benden.Sonuç olarak.

*Bir ay evden çıkmadan kitapları ezberledim.
*Ben utanmasamda ailem benim adıma utandı
*Evde azınlık gibiydim
*Sıkıntıdan Saçımda 12 Tane beyaz çıktı
*Bilgisayarı hayatımdan bir aylığına çıkardım ki bu bana çok koydu
*Sınava giderkenki o eziklik hissi
*Erken yattım erken kalktım
*Msafirliğe gelenlerin teselli çabası sanki cenazemiz var!
*Dedem,dayım,amcam sanki sen artık okumazsın da seni bi işe verelim der gibi davranışları
*Neden kaldın,çalışmadınmı dersine lafları.
ve aklıma gelmeyen birçok kışkırtıcı hareket, tek sebebi çalışamam ve okulu hafife almam.İpin ucunu baştan kaçırdınmı daha nah tutarsın bunu çok iyi anladım.Bu arada kıyaslandığım çocukta babasının büfesinde çalışıyor.Demek ki neymiş keser döner sap döner gün gelir hesap döner!.

Written by

0 yorum: