Hala İnan Varmıdır

   Bildiğiniz gibi batıl inanç denen bir şey var.Nerden ve nasıl çıktığı bilinmeyen bu inançlar çoğunlukla yaşlı insanlar ve belirli çevrelerce benimsenmiş durumda.Mantığını ve aklını kullanan insanlar bunlara çok güler ama inanlar da yok değil işte bu yazımda bazı batıl inançları orumlayacağım.



1) Evlere nazar değmesin diye nal çakmak, iğde dalı asmak. Yani arkadaşlar duvra atların ayanı koruyan bir materyelin ve çalı çırpının ne gibi bir yararı olabilir.

2) Nazar boncuğu takmak. Ülkemizde çok çok çok yaygın olan yuvarlak ve renkli camın nazara iyi geldiği bilinir.Hiçbir faydası yoktur.

3) Hıdırıllezde ev sahibi olmak için çamurdan ev yapmak. Bu mantıkla gidersek sadece ellerimiz güzelleşir.

4) Türbelere mum dikmek, bez bağlamak. Allah'tan başkasında umut bağlamak.Buna yorum yapmıyorum bile.

5) Fal baktırmak. Fal baktırdığınız kişinin hayal gücüne kalmış.İllada gerçekleşti derseniz bende gerçekleşmedi derim.Falcılar genellikle her yöne çekilebilen tahminlerde bulunur sizde yaşadığınız olayları aaaa vallahi bildi dersiniz.

6)Ölünün haftası, kırkıncı, elliikinci gecesi gibi şeylerinde islamda yeri yoktur. İnsan ölü için her zaman dua etmeli, Kur’an okuyup ölünün ruhuna bağışlamalıdır.

7)Ölünün arkasından kırkıncı veya elliikinci gecelerinde helva dağıtmak. Tamamen adet olduğunu düşünüyorum.

8) Baykuşun ötmesinden kötü manalar çıkarmak. Her kuş öter.

9) Türbelerde tavuk kesmek. Buna çok güldüm.

10) Çocuk bacakları arasından baktığı zaman eve misafir gelecek demek. Ne alakası var çocukğun içine doğsa iki bacağının arasından neden baksın.

11) Yoldan tavşan geçti diye geri dönmek. ŞAhsen tavşan değilde ayı falan geçse dönerim.

12) Gece tırnak kesmek ömrü kısaltır. İllede gece kesim ben kardeşim hala ölmedim


14) 13 rakamının uğursuzluğu. Kötü şeyler olmasın diye 13. maddeyi atladım.

15) Perşembe çamaşır yıkanırsa zengin olunur. DEnedim ama hala halk otobüsüne biniyorum.

Bu 15 madde içinden bana bir tane akla ve mantığa uygun madde çıkarabilirmisiniz.Ben çıkaramam.

Written by

0 yorum: