Sen Anlatma O Öğrenir

   Kendimden bildiğim ve sıkıntı yaşadığım için söylüyorum cinsel eğitimde dünyanın Afrikasıyız.Ergenliğe giren ve bu durum ailesi tarafında fark edilen çocukların tahminimce büyük bir kısmı ergenlik ve ergenliğin gerektirdiği dini kurallardan habersiz.Zaten ne olmasını bekliyebilirizki.Türkiyedeki aile yapısı malum, eğitim derecesi de düşük olan aile büyüklerin çocuğa ne aktarması gerektiklerini bilseler bile ya nasıl yaklaşılması gerektiğini yada bu konuların ayıp karşılanacağını düşündükleri için lafını bile etmezler.Arada bir biri çıkıp ufaktan fısıldar bir iki kelime ama bu ergen için yetersizdir.Ergen zaten anne babasına bu soruları soramayacağı için bekler.Şahsen ben bekledim.Ergen aklındaki sorulara çözüm bulmak için cevap verebilecek kişiler arar.Yine kendimden örnek vereyim kuzenim sağolsun bana destek olmuştur.Bu kişiler arkadaş çevresindende olabilir ama bu tehlikerlidir Ergenin soru sorduğu kişilerde kendisinden fazla bilmediği için kulaktan dolma anlatırlar.Tahmin yürütürler.En çok okul ortamında olur bu şekil davranışlar.Ergen kafasında çözülmeyi bekleyen ama bunu sorabilecek birileri bulamadığı bir ortamda öğrenmeye çalışır.Aslında sorma cesareti bulur bazen.Bu artama göre değişir.Ama alacağı tepkiden emin olamayınca soramaz.Sonuç olarak O ÖĞRENEMEZ SEN ANLAT.

Written by

0 yorum: