Galil'in İncelikleri

   Crossfire hayranları için bir yazı yazmak geldi içimden.Yazının içeriği Galil denen silahın incelikleri olacak.Öncelikle silahı alan yada almak isteyenlere şunları söylemek istiyorum.Almak istiyorsanız almayın aldıysanızda satmayın,alışmaya çalışın.Almayın diyorum çünkü silahı kullanmak ve alışmak için gerçekten zaman gerekiyor.Galil sert bir silahtır.Ben ona yırtıcı diyorum.Kalabalık ortamlarda korkmadan ortaya dalabilirsiniz. 35 mermisi bitene kadar 3-4 kişiyi götürebilirsiniz hatta şansınız varsa bir kenara çekilirsiniz.O 35 mermi beni hiç yarı yolda bırakmadı.Teketek düellolarda ise rakibin üstüne korkmadan gidin derim ben fakat gitmeden rakibin silahınada dikkat edin.Ayrıca rakibin silah kullanma kabiliyetinide iyi bilmeniz gerekli.Anladığınız gibi yakın çarpışmalarda silahı tanıyanlar için ölüm makinesi.Peki uzak mesafelerde? Şahsen ben uzak mesafelerde 5 mermi kullanmadan işimi bitiremiyorum.Uzaktan etkili denebilir ama kullanmayı bilmelisiniz.Çok yavaş ateş etmelisiniz.Sık ateşler silahın tepmesine yol açıyor.Ben silahı ilk aldığımda bir internek kafadeydim.Yanımdada Crossfire oynayan bir çocuk vardı. Bana o silahın en kötü silah olduğunu ve kullanmayı bilmiyorsam kullanamayacağımı söyledi.Bende ona silahlara artık kullanma klavuzumu gerekiyor dedim.Kullanmaya başladığımda daha ilk elde çocuun dediği çıktı.Silah bana göre çok kabaydı ve çok sertti ayrıca tepiyordu.Tam olarak alışmam 2 günümü aldı.Oyun için uzun bir süre.Şimdi Silahı 1 aydır kullanıyorum ve alıştım sayılır.Ama hala yeterli bulmuyorum.Şimdiki aklım olsa biraz daha bekleyip M4A1'i alırdım.Basit bir silah her alanda etkili.Galil'i almazdım kısacası.Yani başlayanlara asla kutu çekmemelerini söylemek istiyorum.Paranızı boşa harcamayın.Ben harcadım Galil'e kaldım.Zaten oyundada Galil'i kullananların sayısı çok az.Tekrar konumuza dönelim.Evet Galil Ak47 tarzı bir silah.Uzak mesafelerde onu kadar başarılı olmasa bile yakında en az onun kadar etkili.Çok seker çok teper ama çok can yakar.Hani gaza gelip ortaya atlarsınızya Rambo misali, işte Dışardan bakan biri içinde rambo gibisinizdir.Her zaman değil taibki.Oyundaki tairiyle uzakta size bakan bir pro gördüyseniz hemen onun ateş alanından çıkın.Bildiğiniz gibi oyun çok hızlı ve reflekslerinizin açık olması lazım.Galil'i kullanıyorsanız durvarlara yakın yürümeyeceksiniz.Duvarlar bence açık hedef her zaman kenarlara bakan bir sniper vardır ve siz onu fark etseniz bile karşılık veremezsiniz.Galil'in en etkili stratejisi gerilla tarzı savaştır.Hani ortalık karışır, sis bombaları atılır, herkez ateş ederya işte o sisin ortasına atlayın ve sağa sola ateş edin. Yada karşı takımdan oyuncuların kalabalık hareket ettiklerini görürseniz tereddütsüz ortalarına atlayın.Bu intiyar olacaktır ama en az 3 kişi götürmüş olacaktısnız.Yapmamanız gereken birşey varsa oda kenara köşeye saklanıp rakiplerinizi  beklememeniz.Bu iş o silaın işi değil.Yada yüksek bir yere çıkıp avını gözüne kastirmeye çalışmak.Bu silah teknik olarak çok amaçlı saldırı tüfeğidir.Hafif makinalı olarakta geçer.Ayrıca piyade tüfeği olarakta görev yapmıştır.Üretildiği günden beri birçok ülkeye ihraç edilmiştir ama rağbet görmemiştir.Kısa olması ise birkaç avantajından biridir.Günümüzde silahı afrika ülkeleri ve bazı küçük avrupa ülkelerinin topçu ve ağır mekanize birlikleri kullanmaktadır.Türkiyede ise Jöh tarafından hala kullanılmaktadır bana göre yanlış bir seçim.Silahı hem sağ hemde sol elinizle kullanabilirsiniz buda kullanım kolaylığı sağlar.Galil’in servisi de çok kolaydır; arazi bakımı sırasında yalnızca 6 parçayla uğraşılması gerekir.
Tüm bunlara rağmen gerçek hayatta da oyunlarda da sevilmedi ve tutulmadı.Gerçek hayatta rakiplerine yenik düşmüş yada kullanışsız bulşunmuş olabilir ama oyun aleminde ise şekilden ve tepmesinden kaymettiğini düşünüyorum.Biliyorsunuz itici bir tasarımı var.Çok geri kalmış bir tarasıma sahip üstelikte çok kaba.
Sonuç olarak silah basit bir silah değil.İnceliklerini bilmelisiniz.Herşeyini öğrenseniz bile size yeterli gelmiyor.Bir başka silahla kıyaslandığında kötü duruma düşüyor.Bence bu silahı almayın.Ben aldım siz almayın.Avantajları size cazip gelmiş olabilir ama bu özelliklerden kat kat daha iyi silahlar var.

Bu tür silah eleştiri yazıları gelecek ve daha detaylı olacak.Sadece zaman gerekiyor.Okuduğunuz ve dikkate aldığınız için teşekkürler

Written by

0 yorum: